Επεισόδιο 2
Σεζόν 3

Plum: “έξυπνη” αποταμίευση στο κινητό

Βίκτωρ Τροκούδης
Βίκτωρ Τροκούδης
Συνιδρυτής & CEO, Plum

"Ένας δείκτης που βλέπουμε είναι πως μπορούμε να κάνουμε τους χρήστες μας να έχουν περισσότερα χρήματα· μόνο και μόνο να επενδύεις £500 (λίρες) τον χρόνο για 35 χρόνια, στο τέλος αυτής της περιόδου θα είναι £100.000. "

Please accept Marketing Cookies to watch this video.

Σχετικά με τον ομιλητή

 Ο Βίκτωρ Τροκούδης έδειξε από πολύ νωρίς την προτίμησή του στον τομέα του fintech: σπούδασε Οικονομικά στο Harvard και έγινε ένα από τα πρώτα μέλη της Transferwise στο Λονδίνο. Το 2016 αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρία: η Plum είναι μια εφαρμογή που συνδέεται με τον τραπεζικό λογαριασμό του χρήστη και τον βοηθάει στη διαχείριση των εξόδων, στην αποταμίευση αλλά και στην επένδυση του ποσού αυτού. Μετράει 1.5 εκατομμύριο χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ συνολικά έχει αντλήσει περισσότερα από 23 εκατομμύρια δολάρια. Σε αυτό το επεισόδιο μιλάμε για την τεράστια σημασία της αποταμίευσης και της επένδυσης μέσω νέων τεχνολογιών, αλλά και για την ομάδα των 50 ατόμων της Plum στην Αθήνα που συνεχώς μεγαλώνει.

Show notes

Book: Dare to Lead by Brené Brown


Τι κάνει έναν επιχειρηματία outlier?
Είναι απλά κάποιος που σκέφτεται διαφορετικά, έχει την περιέργεια και είναι λίγο διαφορετικός εως ένα βαθμό για να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά από τους άλλους και να έχεις το κουράγιο να το κάνεις.

 

Transcript

Εισαγωγή
«Εμείς ένα metric που βλέπουμε είναι πώς μπορούμε να κάνουμε τους users μας να έχουν περισσότερα λεφτά και μόνο και μόνο να επενδύεις 500 λίρες τον χρόνο για 35 χρόνια, στο τέλος των 35 χρόνων θα είναι 100.000». Καλώς ήρθατε στην 3η σεζόν του “Outliers” από την Endeavor Greece. Το podcast αφιερωμένο στους επιχειρηματίες που μετασχηματίζουν ολόκληρες αγορές και αλλάζουν το αφήγημα της επιχειρηματικότητας. Κάθε εβδομάδα μιλάμε με τους ανθρώπους πίσω από τις πιο επιτυχημένες start up σε Ελλάδα κι εξωτερικό. Μέσα από το δικό τους ταξίδι και τις ευκαιρίες που βλέπουν στον κλάδο τους ανακαλύπτουμε τι κάνει έναν επιχειρηματία outlier. Είμαι ο Παναγιώτης Καραμπίνης, διευθύνων σύμβουλος της Endeavor Greece. Σήμερα έχουμε μαζί μας τον Βίκτωρ Τροκούδη, συνιδρυτή της “Plum” μιας εταιρείας fintech με έδρα το Λονδίνο και την Αθήνα. Ο Βίκτωρ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο, σπούδασε Οικονομικά στο Harvard και μετά βρέθηκε στο Λονδίνο, όπου ήταν από τα πρώτα άτομα που μπήκαν στην “TransferWise” μια εταιρεία μεταφοράς χρημάτων που σήμερα διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο του Λονδίνου σε κεφαλοποίηση πάνω από 10.000.000.000 δολάρια. Η “Plum” είναι μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ώστε να βοηθήσει τους χρήστες της να αυτοματοποιήσουν και να μεγιστοποιήσουν τις αποταμιεύσεις τους. Ακόμα, τους δίνει την επιλογή να μπορούν να επενδύσουν τις αποταμιεύσεις τους σε διάφορα επενδυτικά προϊόντα ανάλογα με το προφίλ τους. Σήμερα η “Plum” μετρά πάνω από 2.000.000 χρήστες κι έχει σηκώσει 20.000.000 δολάρια από κορυφαίους επενδυτές, όπως η ιαπωνική “Global Drain”, “ΕBRD”, “VentureFriends”. Μέσα στην περίοδο της πανδημίας η “Plum” ήταν η νούμερο 1 fintech εφαρμογή σε downloads στην Αγγλία με πάνω από 600.000 νέους χρήστες μέσα σε λίγους μήνες. Ο Βίκτωρ μας εξήγησε τη σημασία της αποταμίευσης και της επένδυσης στον σύγχρονο τρόπο ζωής, αλλά και το πώς οι νέες τεχνολογίες επιταχύνουν αυτές τις διαδικασίες. Ακόμα, μας μίλησε για τα νέα γραφεία της “Plum” στην Ελλάδα και την ομάδα των 50 ατόμων εδώ που συνεχώς μεγαλώνει.
Παναγιώτης Καραμπίνης
Γεια σου, Βίκτωρ.
Βίκτωρ Τροκούδης
Χαίρετε, καλημέρα.
Παναγιώτης
Σε ευχαριστούμε που είσαι μαζί μας.
Βίκτωρ
Εγώ ευχαριστώ.
Παναγιώτης
Θα ήθελες να μας πεις δυο λόγια για την “Plum”, για όσους δεν ξέρουν το business;
Βίκτωρ
Ναι. Η “Plum” είναι μια εταιρεία στην Αγγλία, που τώρα έχουμε έδρα και στην Αθήνα, και βασικά σκοπός μας είναι ν’ αυξήσουμε τα λεφτά που έχει κάποιος, άρα είμαστε ένα savings και investment automated app., στο οποίο ενώνεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό κι εμείς αρχίζουμε να αποταμιεύουμε λεφτά για εσένα κάθε εβδομάδα, τα οποία όμως μπορείς να επενδύσεις για να μεγαλώσουν. Είμαστε 90 άτομα. Αρχίσαμε πριν από 4 - 5 χρόνια, 90 άτομα Ελλάδα, Λονδίνο και Κύπρο τώρα και μεγαλώνουμε.
Παναγιώτης
Super. Ξέρω ότι πάτε σφαίρα.
Βίκτωρ
Πάμε σφαίρα.
Παναγιώτης
Θα ήθελες, λίγο πριν μπούμε στο business, να καταλάβουμε λίγο περισσότερο τι κάνει η “Plum”;
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
Σε ποιους απευθύνεστε, πώς μεγαλώνετε; Θα ήθελες να δούμε λίγο εσένα, το δικό σου story. Πού γεννήθηκες, πού μεγάλωσες, ποιες ήταν οι πρώτες σου θέσεις στον επαγγελματικό τομέα;
Βίκτωρ
Μια χαρά. Σίγουρα. Εγώ, βασικά, γεννήθηκα και μεγάλωσα Κύπρο. Η μητέρα μου είναι Καναδή και ο πατέρας μου Κύπριος. Μεγάλωσα εκεί. Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν ότι στην Κύπρο πρέπει όλοι να κάνουμε τον στρατό για δύο χρόνια. Κι έγραψα ένα βιβλίο. (Περνάς κι εξετάσεις για να γίνεις δόκιμος και η ζωή σου είναι καλύτερη όταν είσαι δόκιμος. Είσαι μέσα 5 μέρες τον μήνα versus είσαι 5 μέρες έξω). Κι έτσι έγραψα ένα βιβλίο που να σου εξηγεί πώς να κάνεις την εξέταση των δοκίμων.
Παναγιώτης
ΟΚ.
Βίκτωρ
Και το είχα κάνει distribute σε διάφορα βιβλιοπωλεία. Ήταν ο πρώτος τρόπος που έβγαλα κάποια χρήματα και αγόρασα ένα kite surf. Άρα αυτή ήταν η πρώτη τέτοια. Μετά από εκεί πήγα πανεπιστήμιο Αμερική, ήμουν στο Harvard Undergrad. Εκεί έκανα Οικονομικά. Από εκεί έφυγα και ξεκίνησα δουλειά στο Λονδίνο, στη Morgan Stanley σαν trader, το 2008. Άρα μέσα στην κρίση. Άμα χτύπησε η κρίση, άρα είδα να καταρρέει όλο το σύστημα το financial. Κι εκεί μετά από δύο χρόνια είδα ότι ήθελα να χτίζω πράγματα παρά να κάνω trading, συναλλαγές. Ένιωθα ότι έκανα κάτι που δεν είχε νόημα. Άρα έφυγα, έκανα ένα MBA στο In Chart κι εκεί ενδιαφέρθηκα για το fintech. Τώρα μιλάμε για το 2012 που δεν το ονόμαζαν fintech. Κι από εκεί επέστρεψα στην Αγγλία όπου έκανα μια εταιρεία ipad POS research δηλαδή ταμειακές πάνω σε ipad που πουλούσαμε για μια αμερικάνικη εταιρεία στο Λονδίνο. Με ενέπνευσε το “Square” στην Αμερική, που είχα δει, και άρχισα αυτή την εταιρεία που ήταν reseller στο Λονδίνο, μεγαλώσαμε σε 10 άτομα, αλλά από εκεί έκανα join την “TransferWise” άρα έκανα join early, ήταν κάπου 6 άτομα στο Λονδίνο. Έγινα head of international, δηλαδή να ανοίγω την “Transfer” σε άλλες χώρες, ανοίξαμε σε 25 χώρες including την Αμερική, Καναδά, Ιαπωνία, Ινδία, Κίνα. Μεγάλωσε η εταιρεία σε 600 άτομα κι εκεί αποφάσισα ότι θέλω να κάνω το δικό μου.
Παναγιώτης
Να ξεκινήσεις το enterpreneurship.
Βίκτωρ
Βεβαίως.
Παναγιώτης
Είναι, νομίζω, σημαντικός σταθμός η θητεία σου στην “TransferWise”. Διάβαζα κάπου ότι υπάρχουν, νομίζω, 11 startups, τα οποία έχουν ξεκινήσει από ex employees της “TransferWise”, το οποίο εμείς σαν Endeavor το κοιτάμε πάρα πολύ – το λέμε “the mafia effect”, οπότε…
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
… ένα πολύ μεγάλο success story δημιουργεί και παροτρύνει κι άλλους founders να ξεκινήσουν τα business τους. Θεωρείς πως παίζει σημαντικό ρόλο και πως βοηθά το tenure σου στην “TransferWise”;
Βίκτωρ
Έπαιξε, νομίζω, τεράστιο ρόλο. Δηλαδή, πρώτον και κύριον, βλέπεις μια επιτυχία, η οποία άμα αρχίζει από το μηδέν δεν μπορείς ποτέ να φανταστείς πώς μπορεί να είναι κάτι unicorn, right; Ή να βγάζει όπως τώρα η Transfer 400 εκατομμύρια τον χρόνο. Όταν έκανα join εγώ μπορεί να έβγαζε ένα. Αυτά τα levels of growth είναι πολύ δύσκολα να τα φανταστείς αν δεν τα ζήσεις. Άρα πρέπει να είσαι και λίγο τυχερός. Θέλω να πιστεύω ότι οι καλοί άνθρωποι έλκονται από καλούς ανθρώπους και κάπως έχει ένα ωραίο σύστημα. Αλλά ναι… το να δεις κάτι που μεγαλώνει τόσο πολύ κι έχει impact σε χρήστες, πρώτο χέρι, στην κοινωνία, ότι σε παίρνει πιο σοβαρά ο regulator και ότι ολόκληρη χώρα σε προωθεί, σου δίνει ένα definite encouragement. Φυσικά βλέπεις, και νομίζω ότι είναι το πρώτο που σε βοηθά αρκετά να νιώσεις άνετα και να κάνεις το δικό σου, και, το άλλο, βλέπεις και πώς λειτουργεί ο οργανισμός. Βλέπεις πώς εξελίσσεται, πώς αλλάζει η οργάνωση από τα 5 άτομα στα 30, στα 100, στα 250, στα 500 και σου δίνει ένα framework να εργάζεσαι κι εσύ. Μπορεί να είναι κι επικίνδυνο αυτό, τώρα που προφανώς έχω την “Plum”, γιατί πάντα αναφέρεσαι στη μία εμπειρία που είχες και ήταν επιτυχία. Εντάξει, πρέπει να ξεφύγεις κι από εκεί και να βρεις το δικό σου path, επειδή κάθε πράγμα είναι διαφορετικό. Αλλά εντάξει, ήταν και game changing, νομίζω ότι έζησα αυτή την εμπειρία. Ήμουν τυχερός.
Παναγιώτης
Πιστεύεις ότι έχει καθόλου σχέση με την κουλτούρα που δημιουργεί μια εταιρεία ή προκύπτει από το γεγονός ότι ένας early employee σε μια εταιρεία μαθαίνει και γίνεται και πιο πλούσιος, έχει και resources για να ξεκινήσει το entrepreneurship. Βοηθά καθόλου η κουλτούρα; Και το ρωτώ κυρίως και για τους Έλληνες…
Βίκτωρ
Ναι. Δηλαδή η κουλτούρα της εταιρείας εννοείς;
Παναγιώτης
Ακριβώς. Ο τρόπος που στήνεις το HR σου, ο τρόπος που στήνεις το approach σου και πώς βοηθάς όταν ακούς, μέσα στην εταιρεία σου, ότι οι άνθρωποί σου έχουν ιδέες;
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
Πώς το κάνεις support;Υπάρχουν διαφορετικές τάσεις.
Βίκτωρ
Ναι. Από την “Plum” έχει φύγει ένα παιδί για να κάνει κάτι δικό του. Τον έκανα encourage, επένδυσα και λίγα λεφτά, εγώ προσωπικά. Είμαι excited άμα φεύγει ο κόσμος για να κάνει κάτι δικό του. Γενικά δεν είμαι excited deep down γιατί πρέπει να τους κάνουμε replace αλλά τουλάχιστον νιώθεις ότι είναι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν κάποια διαφορά. Κοίταξε, για μένα είναι σημαντικό νομίζω ότι οι εταιρείες που δημιουργούν αυτούς τους ανθρώπους, που πάνε να κάνουν τα δικά τους μετά, είναι εταιρείες που έχουν πολύ υψηλό ambition. Που θέλουν πραγματικά ν’ αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί κάτι. Αυτό νομίζω είναι το ambition που κάνει inspire τον κόσμο να ξεκινήσει κάτι διαφορετικό. Άρα πρέπει να έχεις ένα υψηλό ambition να θέλεις να κάνεις μια σημαντική αλλαγή αυτόματα κάνεις χάρη στους άλλους να κάνουν τα δικά τους.
Παναγιώτης
Ήταν δύσκολη απόφαση ν’ αφήσεις την “TransferWise” για να ξεκινήσεις κάτι δικό σου και ποιο ήταν το turning point;
Βίκτωρ
Για μένα το turning point ήταν… εγώ πάντα ήθελα να κάνω καινούργια πράγματα κι όταν έφυγα είχαμε ανοίξει όλες τις μεγάλες αγορές που θα ανοίγαμε. Είχαμε ανοίξει Αμερική που ήταν huge, Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Αυστραλία. Είχαμε ανοίξει 25 αγορές κι ένιωθα πως δεν υπήρχε άλλη αγορά ν’ ανοίξω που θα ήταν τόσο exciting και impactful. Μετά από λίγο που ξεκίνησα, είχε ξεκινήσει και η “Revolut”. Τους βλέπαμε, είχαν μια κάρτα, και λέγαμε όχι να τους αγοράσουμε, να τους πάρουμε ή κάτι… Η “Transfers” ήταν πολύ focused στο effect. Δεν ήθελε να κάνει κάρτα. Αλλά εγώ σε εκείνη τη φάση σκέφτηκα ή μπορώ να κάνω στην “Transfers” ένα νέο προϊόν σαν μια κάρτα αλλά μετά το σκεπτικό ήταν “γιατί να την κάνω εδώ; έχω μάθει ό,τι έχω μάθει, πάω μόνος μου να βρω τι θα κάνω”. Είχα χτίσει μια ομάδα από 25 άτομα που ήταν self running και operating και μερικοί από αυτούς είναι εκεί ακόμα (ο head of compliance που εγώ προσέλαβα). Άρα είχα χτίσει κάτι που έτρεχε και δεν ένιωθα ότι έπρεπε να μείνω. Κι αυτό νομίζω είναι το ωραίο. Να χτίζεις πράγματα που μπορεί να τρέχουν και μόνα τους.
Παναγιώτης
Τον co founder πότε τον συναντάς; Πώς σου ήρθε η ιδέα για την “Plum”; Θες να μας πεις λίγο για την εξέλιξη της ιδέας;
Βίκτωρ
Πάντα είχα ένα πράγμα στη ζωή μου που μου έλεγε ο πατέρας μου: “Βίκτορα, πρέπει να σκέφτεσαι για το μέλλον, να επενδύεις κάποια λεφτά, ν’ αγοράσεις life insurance”. Ήταν κάτι που ήξερα ότι ήταν σωστός και ήμουν και ex trainer. Απλά δεν είχα το edunation να το κάνω μόνο του. Κι αυτό ήταν ένα trigger. Μετά θυμάμαι βρέθηκα με έναν φίλο μου που είχε κάποια χρήματα στην τράπεζα και δεν κάνανε κάτι και λέω γιατί δεν μπορεί να κάνει αυτό; Μετά βρέθηκα και με τον co founder μου τον Alex, ο οποίος είχε φύγει από την start up που δούλευε στη Σουηδία είχε έρθει πίσω και δούλευε free lance. Actually, κατέβαζε τους τραπεζικούς λογαριασμούς του πάνω στο computer του για να καταλάβει πού ξοδεύει τα λεφτά του. Τον Alex μού τον γνώρισε ένας άλλος Alex που έχει την “Τruva” μια άλλη εταιρεία, που έχει μια άλλη start up, που δούλευε εκεί ο…
Παναγιώτης
Έχουμε κάνει και podcast μαζί.
Βίκτωρ
Με τον Alex τον Λοΐζο. Άρα ο Alex Μιχαήλ δούλευε με τον Alex Λοΐζο. Έτσι γνωριστήκαμε. Ένιωσα κι εγώ ότι ήμουν mid 30s ήταν και ο Alex mid 30s. Και οι δύο θέλαμε να έχουμε καλύτερο έλεγχο των λεφτών μας αλλά με έναν τρόπο πολύ απλό. Κι εκεί κόλλησε η ιδέα. Είχε αυτός το skill σαν πολύ καλός developer για να μπορεί να γράψει το πρόγραμμα. Εγώ ήξερα το space, λόγω “Transfers”, του fintech και προχωρήσαμε. Ξεκινήσαμε.
Παναγιώτης
Το όνομα της “Plum” πώς προέκυψε; Υπάρχει κάποιο story;
Βίκτωρ
Ναι. Άμα κάναμε research διαδικασία, για να κάνουμε evolved, το holding name. Μετά κάναμε brainstorm με τον Alex τον co founder μου κι ένα πρωί μου λέει: “Τι λέει το plum;” Του λέω: “Γιατί plum;” Και μου λέει ότι ο παππούς του είχε μια φάρμα με plums. Ήταν τα πρώτα φρούτα που έπαιρνε αυτός και πουλούσε στον δρόμο στην Κύπρο (αυτά τα plums) κι έτσι την ονομάσαμε “Plum”.
Παναγιώτης
Super. Πολύ ωραίο story.
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
Θες να μας περιγράψεις πώς έχει αναπτυχθεί η “Plum”; Ποιο είναι το προϊόν;
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
Πώς χρησιμοποιείτε την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσετε κόσμο να κάνει καλύτερη διαχείριση των Οικονομικών του και ποια τα βασικά elements, τα βασικά προϊόντα που έχετε αναπτύξει;
Βίκτωρ
Nαι, άμα ξεκινήσαμε το 2016 και χτίζαμε το προϊόν, το πρώτο προϊόν που κάναμε launch ήταν messenger bot. Δεν θυμάμαι τώρα ποιος σχημάτιζε τα messenger bots αλλά είχαν βγει διάφορα bots οπότε ένωνες το facebook messenger με τον τραπεζικό σου λογαριασμό και άρχιζε το “Plum” να σου αποταμιεύει και να σου στέλνει μηνύματα με το balance στον current account σου. Ήταν αρκετά καινούργιο πράγμα στην αγορά και βοήθησε αυτό. Άρα το ξεκινήσαμε έτσι αλλά μετά προσθέσαμε το ability να επενδύει κάποιος σε μετοχές. Εκεί νιώσαμε μια διαφορά ότι είχαμε too much information για ένα messenger bot και αρχίσαμε να χτίζουμε το app. Άρα το app., δεν θυμάμαι τώρα, το κάναμε launch το 2018, το app. Κάναμε launch το ’17 μετά το ’18 κάναμε launch το app. μας και μετά από έναν χρόνο έφυγε το messenger, έγινε history. Αλλά εξελίχθηκε πάρα πολύ η εφαρμογή. Τώρα ενώνεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό, αποταμιεύουμε σε savings, έχουμε ενωθεί με τράπεζες που σου δίνουν επιτόκιο (είναι χαμηλό αλλά είναι το καλύτερο στην αγορά) και μετά έχουμε επικεντρωθεί πάρα πολύ στα investments. Δηλαδή τώρα μπορείς να επενδύσεις πάρα πολύ σε μερικά funds, έχουμε μερικά thematic funds, emerging markets κ.λπ. Έχουμε βάλει και μερικά που είναι risk based, έχουμε βάλει και pensions (για να μπορεί κάποιος να φέρει όλα τα pensions του στο “Plum”) και τώρα το μεγάλο push είναι ότι έχουμε βγει Ευρώπη Άρα μπορείς να χρησιμοποιήσεις Ισπανία, Γαλλία, Ιρλανδία, κι επίσης ότι θα βγάλουμε και το stock trading προϊόν μας.
Παναγιώτης
Ένα κομμάτι, λοιπόν, απ’ ό,τι καταλαβαίνω είναι ότι βοηθάτε τον κόσμο, διαβάζοντας το behavior του μέσω των τραπεζικών λογαριασμών του, ν’ αποταμιεύσει αυτόματα χωρίς ο ίδιος να χρειάζεται να κάνει σχεδόν τίποτα.
Βίκτωρ
Ακριβώς.
Παναγιώτης
Οπότε υπάρχει μια αυτοματοποιημένη διαδικασία αποταμίευσης.
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
Κατ’ αρχάς, θέλω να ρωτήσω πώς βλέπεις αυτό να πετυχαίνει, ποια είναι τα βασικά metrics τα οποία έχετε δει, ξέρω ότι είστε μόνο στην Αγγλία αυτή τη στιγμή, και ειδικά σε μια περίοδο που βλέπουμε ένα τεράστιο boom στις αποταμιεύσεις λόγω COVID κ.λπ. Πώς έχεις δει το concept της αποταμίευσης; Θα μας πεις λίγο ποια είναι τα βασικά σας learnings;
Βίκτωρ
Κοίταξε να δεις, ο κόσμος όλος θέλει να αποταμιεύσει και γι’ αυτό χτίσαμε το προϊόν με full αυτοματοποίηση, όπως είπες εσύ, άρα είναι πολύ low το barrier ν’ αρχίσεις. Ενώνεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό κι αρχίζεις και αποταμιεύεις. Κι αυτό προσελκύει τον κόσμο μέσα. Εμείς σαν KPI πάντα μετράμε τους καινούργιους χρήστες που παίρνουμε κάθε μήνα. Εμείς παίρνουμε 50.000 με 60.000 χρήστες κάθε μήνα και μετά, το άλλο που βλέπουμε είναι πόσα λεφτά φέρνουν μέσα στο “Plum” και πού επενδύονται, αν επενδύονται, αυτά τα λεφτά. Άρα αυτά είναι τα κύριά μας metrics ν’ αυξήσουμε τους χρήστες, ν’ αυξήσουμε το volume των λεφτών κι επίσης έχουμε subscription product, άρα πόσοι κάνουν subscribe. Έχουμε κάνει μια τρομερή άνοδο, όπως λες, από την αρχή του χρόνου δηλαδή διπλασιαστήκαν οι αποταμιεύσεις του κόσμου, του ίδιου κόσμου, με το “Plum” λόγω της μείωσης του κόστους κι άμα μιλήσαμε με τους χρήστες μας είδαμε ότι το 65% θέλει να κρατήσει αυτές τις αποταμιεύσεις, να μην τις ξοδέψει. Γενικώς, το investing έχει ανέβει πάρα πολύ, δηλαδή…
Παναγιώτης
Αλληλένδετο κιόλας, αφού…
Βίκτωρ
Αλληλένδετο.
Παναγιώτης
Μεγαλώνουν τα savings και νιώθεις ότι κάθονται και δεν πολλαπλασιάζονται.
Βίκτωρ
Ακριβώς. Κι εκεί που είναι τα επιτόκια αυτό είναι ένα push fact και ότι έχεις τώρα επιτόκια άρα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τη νεολαία και οποιονδήποτε πέρασε από το COVID να κάνουν κάτι καλύτερο με τα λεφτά τους.
Παναγιώτης
Ένας άλλος τρόπος που βοηθάτε τους πελάτες σας να αποταμιεύσουν είναι, αν έχω καταλάβει καλά, ότι διαβάζετε και λίγο τα utilities.
Βίκτωρ
Ναι.
Παναγιώτης
Πού ξοδεύουν σε utilities, οπότε εσείς λειτουργείτε σαν ένα price comparison και τους κάνετε suggest άλλες επιλογές που είναι πιο φτηνές. Τους βοηθάτε να κάνουν και λίγο saving στα existing costs τους.
Βίκτωρ
Ακριβώς. Εμείς κάνουμε describe το savings, πώς μπορούμε να σου αποταμιεύσουμε αυτόματα λεφτά αλλά επίσης πώς να σου μειώσουμε τα έξοδα. Τα μεγάλα είναι τα utility bills, δάνεια, credit cards που μπορείς να έχεις σαν χρήστης. Τους κάνουμε identify μέσω του τραπεζικού τους λογαριασμού και δίνουμε, μέσω price comparisons, alternatives που με λίγα clicks μπορείς να μειώσεις το κόστος σου 200 λίρες τον χρόνο.
Παναγιώτης
Ποιος είναι ο target customer;
Βίκτωρ
Ο target customer είναι άνθρωπος με μέσο όρο ηλικίας τα 28 χρόνια, είναι όμως απ’ όλα τα income levels: από κόσμο που παίρνει 10.000 τον χρόνο μέχρι κόσμο που παίρνει πάνω από 100.000 τον χρόνο και ο λόγος που είναι τόσο ευρείς οι χρήστες μας είναι η νοοτροπία του θέλω να κάνω κάτι με τα λεφτά μου χωρίς να είμαι αναγκαστικά από πάνω εγώ, κάθε εβδομάδα να βλέπω τι κάνω. Αυτή είναι μια νοοτροπία που δεν έχει σχέση με το πόσα χρήματα έχεις και γι’ αυτό έρχονται σε εμάς, να αυτοματοποιήσουν τα λεφτά τους.
Παναγιώτης
Ποιο είναι το average saving που κάνετε στους πελάτες σας;
Βίκτωρ
Ο average πελάτης κάνει saving τον μήνα 150 λίρες. Αλλά αυτό είναι από 1.000 μέχρι 10.
Παναγιώτης
Θεωρείς ότι η κουλτούρα της αποταμίευσης σε αυτά τα μεγέθη είναι κάτι που μπορεί να έχει impact στη ζωή κάποιου;
Βίκτωρ
Ε, ναι. Προφανώς. Επειδή άμα αποταμιεύεις 150 τον χρόνο, είσαι στα 1500 περίπου τον χρόνο, κι αυτά άμα αρχίσεις να τα επενδύεις και διπλασιάζονται κάθε 5 χρόνια αυτό έχει μεγάλη αξία. Άρα εμείς ένα metric που βλέπουμε είναι πώς θα κάνουμε τους χρήστες μας να έχουν 20% περισσότερα λεφτά. Μόνο και μόνο αν επενδύεις 500 λίρες τον χρόνο για 35 χρόνια, στο τέλος των 35 χρόνων θα είναι 100.000.
Παναγιώτης
Ναι.
Βίκτωρ
Επειδή διπλασιάζονται. Κι αυτό είναι το compounding effect που είναι πολύ σημαντικό, αλλά πρέπει να είσαι υπομονετικός.
Παναγιώτης
Το κομμάτι των επενδύσεων θα ήθελα να μας πεις λιγάκι. Κατ’ αρχάς, πώς θεωρείς ότι η “Plum” βοηθάει σε όλο αυτό το trend και πώς βλέπεις την εξέλιξη των επενδύσεων μέσω του fintech;
Βίκτωρ
Εμείς σαν “Plum” δεν θέλαμε να πούμε του κόσμου “έλα, πάρε απλά αυτήν τη μία επένδυση που δεν ξέρεις τι είναι”. Άρα, από την αρχή θέλαμε να δίνουμε επιλογή και να μπορεί κάποιος να πάρει direction και bet. Γι’ αυτό από την αρχή έχουμε επιλογές σε tech fund και σε…
Παναγιώτης
Είναι και συγκεκριμένα, είναι εννιά.
Βίκτωρ
Ναι, είναι εννιά funds, τα τρία είναι respace, τα έξι είναι thematic και τώρα θα βάλουμε και τα stocks που αλλάζει εντελώς το παιχνίδι. Μπορεί κάποιος να πάρει Apple, Amazon κ.λπ.
Παναγιώτης
Ατομικά ή πάλι σε funds; Αμοιβαία;
Βίκτωρ
Ατομικά. Δηλαδή μπορείς να πάρεις ένα κομμάτι της μετοχής της Amazon, να πάρεις όσο μεγάλο ή μικρό κομμάτι θες. Επίσης θα αφήσουμε τον χρήστη ν’ αρχίσει να τα βάζει σε collections, όπως θα τα λέμε. Άρα να τα βάζει μαζί και να λέει: “εγώ θα πάρω ένα bundle” από αυτά τα stocks. Αλλά θα είναι unique σε αυτόν.
Παναγιώτης
ΟΚ.
Βίκτωρ
Άρα εμείς θέλουμε να δώσουμε επιλογή, η οποία – με ρώτησες και για το fin tech – υπάρχει πολλή επιλογή στον χώρο ώστε ν’ αγοράσεις αλλά εκεί που επικεντρωνόμαστε στα “Plum” είναι η αυτοματοποίηση, να βάζεις λεφτά εκεί consistently. Είναι αυτά τα automated rules, που παίρνουν λεφτά από τον τραπεζικό σου λογαριασμό και μπαίνουν σε αυτές τις επενδύσεις εβδομαδιαία. Αυτό είναι νομίζουμε το πιο σημαντικό για να έχεις περισσότερα χρήματα στο μέλλον, παρά απλά να επιλέγεις τα σωστά stocks.
Παναγιώτης
Έχετε δει κάποια διαφορά στο επενδυτικό προφίλ; Έχοντας υπόψη αρχικά ότι μιλάμε για νεότερες γενιές και οι customers σας είναι 28χρονοι-30χρονοι άνθρωποι και ότι μέσα στον COVID σίγουρα υπήρχαν κάποιες τάσεις. Έχετε δει κάποιες συγκεκριμένες τάσεις ή είχατε κάποια learnings όσον αφορά το investment profile;
Βίκτωρ
Κοίταξε, το investment profile τυχαίνει να είναι λίγο περισσότερο προς τους άνδρες, αλλά όχι τίποτα extreme. Κι επίσης ότι είχαμε δει during COVID ένα ενδιαφέρον. Στην αρχή του COVID έχουμε ένα health fund και αρχίζει ο κόσμος να επενδύει στο health fund. Δηλαδή βλέπει ότι αυτό το health fund θα πάει καλύτερα. Μας αρέσει ότι ο κόσμος παίρνει αυτά τα bets. Έχουμε δει να μπαίνει στο health, να βγαίνει από το health και να μπαίνει ξανά στο growth.
Παναγιώτης
Από τα εννέα funds υπάρχουν κάποια που έχουν τώρα μεγαλύτερη προτίμηση;
Βίκτωρ
Την προτίμηση την περισσότερη την είχε πάντα το tech. To tech fund. Combination…
Παναγιώτης
Παρότι high risk.
Βίκτωρ
Εξαρτάται πώς κάνεις define το risky. Είναι όλα equity funds μερικά που έχουμε, αλλά μερικά έχουν εταιρείες tech, άλλες health και άλλες του SNP. Αλλά, at the end of the day, ο κόσμος επιλέγει τα tech γιατί αναγνωρίζει αυτές τις εταιρείες τις χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του αλλά η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για εταιρείες που θα συνεχίσουν να κάνουν innovate. Άρα δεν είναι πιο risky να πάρεις το tech fund από το health care fund.
Παναγιώτης
Κοιτώντας λίγο την αγορά overall έχουμε δει τα metrics του fintech στο UK; Η “Plum” στο διάστημα του COVID ήταν νούμερο ένα fin tech σε downloads στο UK, το οποίο είναι από μόνο του exceptional. Και congrats κατ’ αρχάς. To user base σας έχει μεγαλώσει πάρα πολύ. Έχετε ένα brand το οποίο αναγνωρίζουν οι καταναλωτές, το κατεβάζουν και το χρησιμοποιούν. Πώς καταφέρατε σε μια τόση μεγάλη αγορά, σε ένα τόσο crowded space, να γίνετε outlier και ποια είναι τα learnings που θα ήθελες να μοιραστείς με τους υπόλοιπους επιχειρηματίες που are trying to build a brand;
Βίκτωρ
Εμείς είμαστε πολύ product focused και outcome focused. Νομίζω ότι για να χτίσεις brand πρέπει να είσαι engaged με το outcome που θα φέρεις στον πελάτη σου. Μας νοιάζει ο κόσμος να κάνει με ευκολία save, invest, automate. Άρα με αυτόν τον τρόπο συνεχίζουμε να κάνουμε το ίδιο. Δεν έχουμε κάνει κάτι διαφορετικό. Με έναν περίεργο τρόπο μας βοήθησε ο καιρός επειδή, όπως είπες, είναι και ascent, αλλά είναι ένα societal problem που πάντα θα ερχόταν στην επιφάνεια. Άρα το μόνο μου advice και το είπα και στην αρχή είναι trying build something big and game changing in the world. Αν μπορείς μην κάνεις κάτι πολύ μικρό και niche. Προσπάθησε να κάνεις μια μεγάλη ιδέα. Εμείς επειδή έχουμε χτίσει ένα καλό προϊόν που λύνει ένα πρόβλημα, γι’ αυτό συνεχίζουμε να παίρνουμε κόσμο. Λίγο πιο τεχνικό είναι ότι οποιοσδήποτε στην Αγγλία, με οποιονδήποτε bank account, μπορεί να δεθεί μαζί μας και να χρησιμοποιήσει το “Plum”. Άρα είναι πολύ accessible σε όλους.
Παναγιώτης
Ποιοι είναι οι βασικοί σας ανταγωνιστές θεωρείς και πώς κάνετε compete; Ποια είναι τα σημεία που κερδίζετε;
Βίκτωρ
Εμείς βλέπουμε τους εαυτούς μας σαν ένα relationship play. O πελάτης έχει μια ongoing σχέση μαζί σου λόγω του ότι μέσω του bank account του κάνει save κάθε βδομάδα, αλλά δεν είμαστε transaction όπως είναι μερικά investment apps που θα μπεις, θα αγοράσεις μια μετοχή, θα την αφήσεις και θα την ξεχάσεις. Άρα, έχουμε από τη μια πλευρά τα investment apps (το freetrade, το moneybox, αυτά) και από την άλλη πλευρά έχουμε και τις τράπεζες, τις neo banks, τις οποίες τις βάζουμε γιατί μπορεί και αυτές να θέλουν να βοηθήσουν τον κόσμο με τα λεφτά τους. Μόνο η “Revolut” έχει investments και τέτοια. Βλέπουμε τους εαυτούς μας σε αυτό το relationship το holistic για τα λεφτά σου χωρίς να πρέπει να μας χρησιμοποιήσεις σαν your primary bank account. Εμείς θα κάνουμε launch και δική μας κάρτα, θα βγάλουμε κάρτα και στο UK και σε όλη την Ευρώπη, αλλά ο σκοπός της κάρτας είναι και πάλι tights. Θέλουμε η κάρτα μας να βοηθάει να μεγαλώνεις τα λεφτά σου. Άρα είναι πώς θα κάνεις budget, πώς θ’ αποταμιεύσεις και αυτό θα είναι το dedication της κάρτας.
Παναγιώτης
Άρα θα τη χρησιμοποιούν για αγορές.
Βίκτωρ
Για αγορές. Για τα spending τους.
Παναγιώτης
Super. Άρα υπάρχουν κάποια σημεία που είδατε το reputation σας και το brand σας να μεγαλώνει; Υπάρχουν πράγματα που σας βοήθησαν να έχετε access σε τόσο μεγάλο κοινό; Γιατί έχετε περίπου πόσα downloads, overall;
Βίκτωρ
Downloads τώρα… Χρήστες, είμαστε close στα 2.000.000 registered users.
Παναγιώτης
Είναι πάρα πολύ μεγάλο το νούμερο. Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που σας βοήθησαν πιστεύεις να χτίσετε αυτό το brand;
Βίκτωρ
Κοίταξε, είναι ένα concerted effort, δηλαδή εγώ κάνω rank το brand ή το τι έχεις κάνει. Είναι πρώτο το product, αλλά είναι και το messaging, είναι και το advertising. Δηλαδή έχουμε κάνει, οι middlemen είναι πολύ καλοί στα social media. Χρησιμοποιήσαμε το ΤΙΚ ΤΟΚ πολύ γρήγορα, από τους πρώτους για να κάνουμε run campaigns εκεί. Τώρα ο κόσμος έτσι μαθαίνει τι να επενδύσει και τι να κάνει. Χρησιμοποιήσαμε όλα αυτά τα καινούργια κανάλια, εκεί που είναι ο κόσμος που ενδιαφέρεται πραγματικά να μάθει, right; Και όχι τα traditional κανάλια, αλλά είναι product πρώτο και μετά να σιγουρευτείς ότι ακούγεσαι throughout the noise.
Παναγιώτης
Έχετε σηκώσει επίσης περίπου 23.000.000 σε equity από μεγάλους επενδυτές, όπως οι BRB, VentureFriends. Ποιο είναι, πιστεύεις, το bet το οποίο βλέπουν οι επενδυτές σε σας; Τι βλέπουν σαν exciting opportunity;
Βίκτωρ
Νομίζω βλέπουν το πρόβλημα: Ότι ο κόσμος δεν κάνει save και invest τα λεφτά του σωστά και είναι societal problem across multiple jurisdictions. Άρα πιστεύουν ότι αυτό είναι πρόβλημα και πιστεύουν ότι η λύση που φέρνουμε εμείς είναι η καλύτερη για το πρόβλημα. Κι επίσης βλέπουν ότι συνεχίζουμε να κάνουμε execute σε πολύ καλούς και δυνατούς ρυθμούς, σαν εταιρεία.
Παναγιώτης
Μέσα στον COVID, ή κοιτώντας μάλλον και τα μελλοντικά σας σχέδια, υπήρξαν features ή προϊόντα που κάνατε launch μέσα στον COVID, ή που σκέφτεστε να κάνετε; Μας είπες και για τις μετοχές. Ποια άλλα προϊόντα, άλλα features σκέφτεστε να κάνετε launch; Πού είναι τα δικά σας focuses;
Βίκτωρ
Μέσα στον COVID, εκεί που χτύπησε και πήγαμε όλοι σπίτια μας, τον περασμένο Μάρτη, πριν δύο Μάρτιους, κάναμε launch ένα feature που το είχαμε παλιά και το είχαμε βγάλει είναι regular και σου δείχνει τα regular fees που θα βγουν από τον τραπεζικό σου λογαριασμό, στο μέλλον. Άρα, μπορείς να μπεις και να πεις “σε 3 μέρες θα πληρώσω το ηλεκτρικό μου, σε 5 το σπίτι μου”. Θέλαμε να δώσουμε visibility του κόσμου στα μελλοντικά του έξοδα εκεί που υπήρχε αυτό το τεράστιο uncertainty για income κι όλα αυτά. Άρα, αυτό ήταν ένα που βγάλαμε πάρα πολύ κοντά στον COVID.
Παναγιώτης
Κοιτώντας μπροστά, μας μίλησες λίγο για geographical expansion και για κάποια νέα προϊόντα. Ποια είναι τα most exciting νέα βήματα;
Βίκτωρ
Για μας το most exciting είναι να είμαστε σε όλη την Ευρώπη ένα investment και savings προϊόν. Δηλαδή για μένα αυτό είναι game changer για την εταιρεία. Πάμε από μια αγορά 60.000.000 σε μια αγορά 300.000.000 κόσμο, η οποία είναι massively underserved και προσφέρουμε ένα προϊόν που είναι underserved και δεν υπάρχει.
Παναγιώτης
Αυτό θα το κάνετε country by country ή θα το κάνετε altogether;
Βίκτωρ
Έχουμε κάνει τρεις χώρες τώρα. Θέλουμε να κάνουμε ακόμα launch έξι χώρες μαζί, αλλά θέλουμε να το ψιλοέχουμε available σε όλες τις χώρες, αν θες να το χρησιμοποιήσεις.
Παναγιώτης
ΟΚ, άρα το ένα είναι…
Βίκτωρ
Και στην Ελλάδα.
Παναγιώτης
Αυτό είναι άμεσα; Μέχρι το τέλος του χρόνου;
Βίκτωρ
Ελπίζω μέχρι τον Μάρτιο.
Παναγιώτης
ΟΚ, super. Άρα το ένα είναι geographical expansion. Σε επίπεδο προϊόντων ή features;
Βίκτωρ
Είναι να υπάρχει το full stack of investment offerings, δηλαδή να βάλουμε μετοχές, να βάλουμε και crypto στο selection μας για να μπορεί να έχεις όλα τα asset classes στην “Plum”. Κι επίσης νομίζω ότι και η κάρτα είναι αρκετά game changer για εμάς γιατί τώρα θα μπορείς να χρησιμοποιείς την “Plum” σαν τον λογαριασμό με τον οποίον ξοδεύεις πιο έξυπνα.
Παναγιώτης
Κοιτώντας λίγο και την Ελλάδα, έχεις ανοίξει πρόσφατα γραφείο στην Ελλάδα, θα ήθελα να μας πεις πώς ήταν η εμπειρία αυτή. Πόσα άτομα ομάδα έχεις; Τι κάνει αυτή η ομάδα εδώ και ποιο ήταν το experience γενικότερα;
Βίκτωρ
Άνοιξα το γραφείο πριν από δύο χρόνια. Το motivation ήταν ότι είχαμε δει και την “TransferWise” που είχε γραφεία μεγάλα στην Εσθονία. Εγώ είμαι από Κύπρο, σκεφτήκαμε λίγο και την Κύπρο αλλά νιώσαμε ότι είναι μικρή αγορά. Στην Αθήνα είναι 6.000.000 κόσμος, πολλά πανεπιστήμια… Πιστέψαμε ότι εδώ είναι ο σωστός χώρος ν’ ανοίξουμε το γραφείο και ήρθαμε με τον co founder μου, τον Alex, στείλαμε κάποια email, είχαμε κάποια interviews στο γραφείο κάποιων άλλων Κύπριων, εκεί στο Σύνταγμα, στην Avocarrot που είναι Glispa. Χρησιμοποιήσαμε τα γραφεία τους, κάναμε interviews, κάναμε hire τους πρώτους δύο developers, ξαναπετάξαμε πίσω Αγγλία και άρχισε να μεγαλώνει το γραφείο. Τώρα έχουμε τα γραφεία της Glispa που είναι λίγο περίεργο και αστείο, αλλά έχουμε μπει στα γραφεία όπου κάναμε interviews ως μια μικρή εταιρεία 10 ατόμων πριν από δύο χρόνια.
Παναγιώτης
Πόσα άτομα είναι η ομάδα;
Βίκτωρ
Τώρα η Ελλάδα είναι περίπου 50 άτομα. Ναι, έχουμε 50 άτομα εδώ και 40 άτομα Αγγλία κι έχουμε σκοπό να τα διπλασιάσουμε τον επόμενο χρόνο.
Παναγιώτης
Το majority δηλαδή είναι στην Ελλάδα πλέον based.
Βίκτωρ
Ναι, ναι. Έχουμε όλο to engineering back end, έχουμε το support και τα operations είναι όλα εδώ.
Παναγιώτης
Πώς βλέπεις το οικοσύστημα να μεγαλώνει; Κατ’ αρχάς όλο αυτό, η άσκηση του ν’ ανοίξει κάποιος μια ξένη εταιρεία γραφεία στην Ελλάδα (γραφειοκρατικά μιλώντας) ή όλο το process είναι δύσκολο, εύκολο; Γενικότερα, πώς βλέπεις να αναπτύσσεται το οικοσύστημα στη χώρα;
Βίκτωρ
Κοίταξε, η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε δυσκολευτεί πάρα πολύ. Στην αρχή καταφέραμε με έναν καλό accountant να τα ανοίξουμε γρήγορα και να γίνουμε established και ήταν smooth. Το πιο μεγάλο θέμα που βλέπω στην Ελλάδα είναι το φορολογικό και τώρα με τους developers είναι αρκετά σημαντικό πρόβλημα. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να πληρωθεί διάφορος κόσμος από το εξωτερικό, παίρνουν διαφορετικά καθαρά και γίνεται ένα confusion.
Παναγιώτης
Υπάρχει και lack of talent, αρκετό νομίζω, σε αυτά τα job descriptions.
Βίκτωρ
Ακριβώς. Άρα πρέπει να βρούμε και τρόπους να κάνουμε employ ανθρώπους που μπορεί να μην είναι ούτε καν based στην Ελλάδα.
Παναγιώτης
Ναι.
Βίκτωρ
Επομένως να μπορούμε να τους προσελκύσουμε.
Παναγιώτης
Ακριβώς, πρέπει να έρθει talent σοβαρό εδώ. Από τις υπόλοιπες εταιρείες υπάρχουν κάποια stories τα οποία you look up to, σε κάνουν inspire; Το οικοσύστημα πώς το βλέπεις να εξελίσσεται; Άλλοι entrepreneurs με τους οποίους είσαι σε επαφή; Funds;
Βίκτωρ
Ναι. Καλή ερώτηση. Εγώ βλέπω πάρα πολύ τις fintech εταιρείες. Πάντα θαυμάζω την “Transfers” επειδή κατάφερε ένα πολύ δυνατό culture, ένα πολύ clear mission. Συνεχίζει να κάνει execute on a very global level. Κάνω και admire και τη “Revolut”, την οποία eventually θα τη φάμε, αλλά βγάζουν προϊόν κι εμείς είμαστε πάρα πολύ product focused να βγάλουμε αρκετό προϊόν. Μιλάω με πολλούς founders και όλοι περνάμε παρόμοια. Είναι καλό το οικοσύστημα στην Ελλάδα. Βοηθάει όλο αυτό στο οικοσύστημα. Τα funds, οι δικοί μας επενδυτές, η VentureFriends, έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ από την πρώτη φορά που πήραμε λεφτά. Έχουν κι αυτοί κόσμο σε διάφορες χώρες που σε φέρνουν σε επαφή. Άρα είναι πολύ θετικό νομίζω το όλο οικοσύστημα.
Παναγιώτης
Κοιτώντας μπροστά, σε έναν ορίζοντα κάποιων χρόνων, πώς φαντάζεσαι την “Plum”; Τι φαντάζεσαι να έχει καταφέρει και πώς τη φαντάζεσαι σε 5 χρόνια από σήμερα;
Βίκτωρ
Εγώ φαντάζομαι την “Plum” να είναι οργανισμός στο UK και σε όλη την Ευρώπη όπου οποιοσδήποτε θέλει ν’ αρχίσει να μεγαλώνει τα χρήματα θα χρησιμοποιεί την “Plum”. Άρα, θα είμαστε ένα account of choice, το οποίο έχει μόνο σκοπό να έχει περισσότερα χρήματα. Μερικοί μας χρησιμοποιούν για να τρων τα χρήματά τους, να κάνουν spend on a daily basis. Αλλά στο core συνεχίζει να είναι αυτοματισμός των χρημάτων σου. Άρα, θέλουμε να κάνουμε replace… Σε έναν βαθμό να φέρουμε κόσμο στο investing space (ο οποίος δεν είναι). Αυτός είναι ο πρωταρχικός σκοπός και να κάνουμε replace the old way of managing your money. Ως έναν βαθμό ο κόσμος δεν κάνει manage και θέλουμε να κάνουν manage.
Παναγιώτης
Το team στην Ελλάδα πιστεύεις ότι θα μεγαλώσει;
Βίκτωρ
Ναι, κάνουμε hire aggressively για talents σε developers και σε operational roles. Θα ήθελα αν καθόμαστε εδώ σε έναν χρόνο να είμαστε τουλάχιστον διπλάσιοι στην Ελλάδα.
Παναγιώτης
Κάνουμε πάντα στο τέλος μια κοινή ερώτηση σε όλους τους καλεσμένους μας, η οποία είναι και λίγο abstract. Τι πιστεύεις ότι κάνει έναν επιχειρηματία outlier;
Βίκτωρ
Εγώ νομίζω ότι απλά είναι κάποιος που σκέφτεται κατά κάποιον τρόπο διαφορετικά. Δηλαδή είναι, νομίζω, περίεργος, έχει πολλή περιέργεια, και γενικά στη ζωή του τον έχουν βρει και λίγο περίεργο. Νομίζω ότι πρέπει να είσαι λίγο διαφορετικός, ως έναν βαθμό, για να νιώσεις ότι βλέπεις κάτι διαφορετικά από τους άλλους κι έχεις το κουράγιο να το κάνεις.
Παναγιώτης
Βίκτωρ, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Βίκτωρ
Ωραία, εγώ ευχαριστώ, Παναγιώτη.
Επίλογος
Ακούσατε τον Βίκτωρ Τροκούδη, συνιδρυτή της “Plum”. Ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας σε αυτό το επεισόδιο του “Outliers”. H παραγωγή έγινε από το The Greek Podcast Project. Για να μη χάσετε κανένα επεισόδιο κάντε εγγραφή μέσα από το site μας, στο outliers.gr, ή σε όποια άλλη πλατφόρμα ακούτε τα podcast σας. Είμαι ο Παναγιώτης Καραμπίνης. Τα λέμε στο επόμενο επεισόδιο.

MoneyReview Writing

Η πανδημία της Covid -19 με τα lockdown και την έντονη αβεβαιότητα απογείωσε τις αποταμιεύσεις διεθνώς. Σε αυτό το περιβάλλον «άνθισε» και η Plum, μία εφαρμογή αποταμίευσης και επενδύσεων, που μετράει 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες - κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και σε τρεις χώρες της Ε.Ε.: Γαλλία, Ισπανία, Ιρλανδία. Στόχος της είναι να επεκταθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη προσφέροντας στους καταναλωτές ένα προϊόν που τους βοηθάει να αυξήσουν τα χρήματά τους.

Περισσότερα